Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Аналіз стану роботи із запитами
на публічну інформацію у 3 кварталі 2021 року
Даний аналіз проводиться на виконання п. 6 постанови колегії ТУ ДСА України в Волинській області від 18.03.2014 № 1/4/3 та плану роботи суду на 4 квартал 2021 року.
Закон України «Про доступ до публічної інформації» (далі Закон) передбачає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес. Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Особливістю цього Закону є те, що він не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб'єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.
Відповідно до положень статті 1 Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (далі - Закон) публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Статтею 5 Закону визначено шляхи доступу до інформації, а саме: систематичне та оперативне оприлюднення інформації в офіційних друкованих виданнях, на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет, на інформаційних стендах та надання інформації за запитами на інформацію.
Суб'єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень; розпорядники інформації - суб'єкти, визначені у статті 13 цього Закону; структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.
Відповідно до статті 19 Закону запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Крім того, запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі та повинен містити ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є; загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна отримати в розпорядника інформації та на офіційному веб-сайті відповідного розпорядника. Зазначені форми мають містити стислу інструкцію щодо процедури подання запиту на інформацію, її отримання тощо. У разі якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його має оформити відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації, обов'язково зазначивши в запиті своє ім'я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.
Для забезпечення збереження та доступу до публічної інформації документи, що знаходяться у суб'єктів владних повноважень, підлягають обов'язковій реєстрації в системі обліку.
Розгляд запитів на інформацію здійснюється безкоштовно.
Однак, якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк в розмірі, визначеному розпорядником в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України. Якщо розпорядник інформації не встановив розміру плати за копіювання або друк, інформація надається безкоштовно. Проте, при наданні особі інформації про себе та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні Іваничівського районного суду Волинської області та інформації, що становить суспільний інтерес, здійснюється відповідно до Положення про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Іваничівського районного суду Волинської області, затвердженого наказом голови суду від 18.05.2011 № 9.
Відповідальними за організацію доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Іваничівського районного суду є заступник керівника апарату Шумик І.С., а у період її відсутності - керівник апарату Мороко С.В.
Діловодство щодо запитів на інформацію ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається на канцелярію суду.
Усі запити на інформацію, що надійшли до суду поштою та запити, подані під час особистого прийому, реєструються в канцелярії суду у журналі реєстрації запитів на отримання публічної інформації та відповідей на них вдень їх надходження та подання. Відповідь на запит на інформацію надається не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
У разі, якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту, а у разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, відповідальний працівник може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження, про що повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
Протягом 3 кварталу 2021 року на електронну адресу суду надійшло 10 запитів на публічну інформацію від фізичних осіб та 1 запит від юридичної особи, що у два рази більше, ніж в аналогічному періоді 2020 року, З них 11 запитів надіслано ДСА України та ТУ ДСА України в Волинській області за належністю.
Запит від Всеукраїнської громадської організації інвалідів «Правозахисна спілка інвалідів» стосувався стану забезпечення доступу до приміщення суду мало мобільних груп населення.
Запит першої фізичної особи стосувався інформації щодо заходу громадського впливу, який застосував трудовий колектив до нетверезого водія;
запит другої - щодо проведення атестації робочих місць за умовами праці працівників апарату суду;
запит третьої – щодо надання службового житла суддям та працівникам апарату суду;
запит від четвертої – щодо інформації про кількість повернутого судового збору в рамках судових проваджень за ухвалами суду у 2020 році з причин подачі заяв про залишення позовної заяви без розгляду та закриття проваджень у справах за відсутності предмету спору;
запит від п’ятої – щодо розміру премії та розміру надбавки за період з січня 2021 року по лютий 2021 року включно із зазначенням посад та посадових окладів;
запит від шостої – щодо кількості посад, які безпосередньо виконують функції із забезпечення кібербезпеки, кіберзахисту та безпеки інформаційних технологій та яким визначено коефіцієнт 1.2 посадового окладу;
запит від сьомої – щодо пропуску до будинків (приміщень) судів, режиму роботи суду, суддів, що не здійснюють правосуддя;
запит від восьмої – щодо розміру премії та надбавки за період з березня 2021 року по квітень 2021 року;
запит від дев’ятої – щодо розміру стимулюючих виплат працівникам апарату суду в розрізі посад у серпні 2021 року;
запит від десятої – щодо наявності в архіві суду документів, що містять інформацію репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років.
Всі запити розглянуто у встановлений законодавством 5-ти денний термін, відповіді надіслано на електронні адреси запитувачів. Порушень термінів розгляду звернень не виявлено.
Протягом зазначеного терміну відсутні випадки оскарження відповідей на інформаційні запити, які подавалися до суду.
Відповідальним працівником суду щотижнево готується інформація про кількість запитів, які надійшли на адресу суду та щоквартально аналізується стан роботи із запитами на інформацію. Дана інформація оприлюднюються на офіційному веб-сайті суду в розділі «Інше» групі «Доступ до інформації».
Результати проведеного узагальнення свідчать, що в Іваничівському районному суді Волинської області робота із запитами на публічну інформацію, що надходять до суду, ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей запитувачам. Відповіді на запити надаються судом своєчасно, є змістовними, повними, вичерпними та достовірними.
Заступник керівника апарату Інна ШУМИК
05.10.2021